کرم خراط درختان گردو و راه های مقابله با آن
نوشته شده توسط : زهرا

کرم خراط درختان گردو و راه های مقابله با آن

کرم خراط درخت گردو از دسته آفاتی است که به تنهایی می تواند یک درخت گردو زا از پا در بیاورد.هر درختی که کرم خراط آن را درگیر کند میوه های آن ریزش می کند و بعد از مدت ها ممکن است کلا درخت گردو را نابود کند.

درختان گردو دارای میوه هایی هستند که ارزش بالایی در میان دیگر درختان دارد.گردو منبع بزرگی از چربی و آنتی اکسیدان و امگا3 می باشد.گردو در جهان از مغزهایی است که بسیار جایگاه ویژه ای دارد.

برای رسیدن به باری مطلوب و  باکیفیت باید یکسری نگهداری های لازم صورت بگیرد در این مقاله می خواهیم درباره یک آفت بسیار بزرگ که اگر بگوییم نابود کننده ی یک درخت است اغراقی نکرده ایم.کرم خراط از طریق شاخه های نازک تر وارد درخت می شود و به شاخه هایی که بزرگتر و قطورتر است می رسد.

درختان گردو دارای تنه ای بزرگ هستند که این کرم ها می توانند زندگی خود را در آنجا آغاز کنند و به مدتی طولانی آنجا بمانند این کرم ها شبیه پروانه می شوند و از بوته و تنه درختان و چوب ها تغذیه می کنند.

در ایران بوده است که کرم خراط 100 درصد یک درخت گردو را بگیرد.برای جلوگیری از این مشکل از راه هایی استفاده می کنند مثل تله فرمانی.و یا درخت را بیشتر تقویت می کنند.اما به تازگی تزریف سرمی بوده است که روی درختان و در تنه ی آنها تزریق شده است تا این گرم ها را از بین ببرد و جواب خوبی از این روش گرفته شده است.

به تغذیه درختان گردو بسیار اهمیت دهید تا درختان از طریق خاک بتوانند بسیار قوی تر شوند و مقاومت خوبی داشته باشند.درختان به شکل نامنظم آبیاری شوند یا آب به تنه آنها بخورد می تواند درخت را ضعیف کند و این بیماری را تشدید کند.کرم خراط می تواند بسیاری از درختان را درگیر خود کند اما در درختان گردو بیشتر این بیماری مشاهده شده است.

نهال گردو

انواع نهال گردو

خرید نهال گردو

نهال گردو چندلر

قیمت نهال گردو

نهال گردو در کرج

خرید نهال گردو در کرج

کرم خراط و راه های مبارزه با آن





:: برچسب‌ها: نهال گردو , انواع نهال گردو , خرید نهال گردو , قیمت نهال گردو , نهال گردو چندلر , نهال گردو فرنور , نهال گردو در کرج ,
:: بازدید از این مطلب : 285
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 11 آذر 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: